小倉染色図案工房の制作風景をご紹介します。
The Ogura Design & Dye Studio Creative Process

下書き Preliminary Sketch

全体のイメージが決まったら、手描きで下絵を起こす。
Preliminary sketches are made after deciding the overall concept and image.




木版彫り Engraving the Woodblock

下絵を元に木版を彫り、型紙の原画にする。
The finalized patterns are engraved into the woodblock to serve as the base design for the stencil.




型紙彫り Cutting the Stencil

型紙を彫りながら線を厳選することで、小倉充子特有の線が生まれる。
The meticulous refinement of each line creates the distinct aesthetic quality of Mitsuko’s designs.




 生地採寸 Preparing the Fabric

柄を置く位置に藍花で印を付ける。
Traditional aibana solution is used to sketch the pattern onto the fabric for design placement.




糊置き Resist Application

型紙を用いて防染糊を置く。
Resist paste is applied using the stencil.




染料調合 Dye Application

染める季節、生地の種類などによって染料の調合が変わる。
The blend of dyes produces subtle variations in color depending on the season, fabric, and other factors.




準備中 Coming Soon

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